Neler İzliyoruz?

Televizyon, insanların günlük yaşamlarında en çok yer alan mecraların başında geliyor. Peki; hemen hemen her evde yer alan televizyonda insanlar hangi programları seyrediyor?

2015 yılı tüm program tipolojilerini farklı yaş/SES gruplarına ayırarak ortalama reytingler üzerinden değerlendirdik.

20 yaş üstü kadın hedef kitle hemen hemen bütün program tipolojilerinde en çok paya sahip konumdadır. Spor programları tipolojisinde ise 20 yaş üstü erkek hedef kitlenin ortalama reytingi en yüksektir. Program tipolojilerinin ortalama reytinglerine göre en çok seyredilen dizilerdir.

SES grupları incelendiğinde ise; televizyon karşısında en çok zaman geçiren DE grubudur. AB SES grubu bütün tipolojilerde en az paya sahipken, C1C2 sadece eğlence ve çocuk programlarında en fazla paya sahip konumdadır.

Özetle, 2015 yılı için, televizyonda en çok vakit geçirenler; 20 yaş üstü kadınlar ve DE SES grubudur. AB diğer SES gruplarına oranla daha az televizyon seyrederken en çok dizileri izlemektedir.