Youtube Meselesi

Youtube Meselesi

Dünyanın en büyük video paylaşım sitesi Youtube, her gün yüz milyonlarca kişi tarafından ziyaret ediliyor. Yüklenen milyonlarca video, yapılan yorumlar ve arka arkaya gelen yeni üyelik işlemleri, Youtube’un popülerliğini daha da artırıyor. Eğer internette çok vakit geçiriyorsanız, bir Youtube kanalı açmaya ihtiyaç duyabilirsiniz, zira şansınız ve çevreniz  varsa bu sayfadan para bile kazanabilirsiniz.

 

Peki, açacağınız sayfa nasıl olmalı?

 

İşte kısaca birkaç öneri:

Youtube’ta açılan kanalların sayısı her geçen gün biraz daha artıyor. Ücretsiz olarak açabileceğiniz sayfanızda öncelikle dikkat etmeniz gereken konular, kanalınızın ismi, teması ve bu temayı açıklayıcı unsurlar.

 

Kanal ismi:

Farklı ve anlaşılır bir isim, her zaman dikkat çekicidir. Dünya genelini göz önüne alırsak, Türkçe karakter kullanmamakta yarar var.

 

Kanalın Teması ve Açıklayıcı unsurlar:

Kanalınızın teması üzerine hazırlayacağınız ufak bir metin, ziyarete gelen insanları bilgilendirecektir. Yine tüm dünya genelini göz önüne alırsak, Türkçe açıklamanın yanında İngilizce açıklama metninin de olması artı sağlayacaktır.Bunların yanına bir de video ekleyebilirsiniz. Kanalınız henüz yeni olduğu için tanıtım önemli tabi. Bu amaca hizmet eden ufak bir video hazırlayabilir ve bunu kanalınızın manşet kısmına (default video) bir süreliğine sabitleyebilirsiniz. Dil kullanımına yine dikkat tabi.

Arkaplan görselini de unutmamak gerekiyor. Ne çok kullanılan bir görsel seçmelisiniz, ne de insanları rahatsız edebilecek bir görsel. Aynı zamanda kullanacağınız küçük ikon da önemli. Zira bu ufak ikon, diğer videoların altına yaptığınız yorumlarda sizin yüzünüz demek.

 

Takipçi Artırma:

Yorum demişken, Youtube’da Subscribe sistemi önemli. Ne kadar takipçiniz varsa, videolarınız ilk etapta o kadar fazla görünecek demektir. Dolayısıyla sayfa tasarımınız, tanıtımınız ve diğer videolarda yaptığınız yorumlar, sizin genel profilinizi oluşturacaktır. Olumlu bir profil, üye sayısının artmasına yardımcı olabilir. Tabii hoşlandığınız Youtube kanallarına üye olarak da o kanalların sahiplerini kendi sayfanıza çekebilirsiniz. Son olarak, sosyal medya kullanımı çok çok önemli. Tamam, Youtube çok popüler, ama paylaştığınız videolardan daha fazla kişinin haberdar olmasını istiyorsanız,Twitter ve Facebook gibi mecraları kullanmalısınız.

 

Fenomen Youtuber Örnekleri,

Markaların genel olarak Youtuber kullanımları daha çok kozmetik yönünde olsa da diğer sektör ürünlerinin de tanıtımı için Vlogger kullanılmaktadır. Takipçi sayılarına göre bütçeler değişiklik gösteriyor olsa da genel olarak araştırdığımızda markalar 3.000 –  50.000 TL olarak bütçe ayırıyor diyebiliriz. Bu kullanımları yapmasındaki en önemli ayrıntı ise ürünlerin Marka-Müşteri ilişkisi olarak daha sıcak bir bağ kurarak dönüşleri anında görmek  istemeleridir.